Un alt remarcabil disc Scherchen
In urma cu cateve luni am trecut in revista inregistrarile mele preferate din cele facuta de marele Hermann Scherchen; puteti citi aici prima parte si aici partea a doua. La acestea trebuie acum sa adaug remarcabila gravare a unor uverturi de Weber efectuate in compania orchestrei Operei din Paris.
Interpretarea celor sase uverturi ("Euryanthe", "Preziosa", "Jubel", "Oberon", "Abu Hassan", si "Peter Schmoll") beneficiaza de aceeasi energie si spontaneitate cu care ne-a obisnuit dirijorul. Ce alt sef de orchestra oare emite atata bucurie de a face muzica? - poate doar Bernstein si Celibidache. Dar ceea ce m-a impresionat si mai mult a fost sunetul cald pe care Scherchen il extrage din orchestra pariziana. Intamplarea face ca zilele acestea sa asculta acceasi orchestra sub bagheta altor eminenti dirijori, Manuel Rosenthal si Louis Fourestier, in inregistrari facute tot in anii '50 precum gravarea lui Scherchen. M-a surprins forta de adaptare a orchestrei: daca sunetul cerut de Rosenthal si, in special, de Fourestier este incomfundabil francez, cel cerut de Scherchen nu este departe de cel al orchestrelor germane. Si sa precizez ca atunci cand Scherchen dirijeaza muzica franceza - ca de exemplu in magnifica inregistrare a operei "Les Troyens à Carthage" - el obtine sonoritatile incomfundabil franceze.
Pe acelasi disc compact, editat recent de casa "Accord", mai gasim Uvertura "Frumoasa Melusina" de Felix Mendelssohn-Bartholdy in interpretarea Orchestrei de camera din Saar sub bagheta lui Karl Ristenpart. Il estimez nespus de mult pe domnul Ristenpart pentru inregistrarile sale din muzica lui Bach care pentru mine raman o referinta. In muzica lui Mendelssohn insa, el mi se pare totusi un pic cam rigid, Sau poate ca am aceasta impresie deoarece am ascultat versiunea sa dupa vulcanicul Scherchen. Ristenpart ne ofera totusi o interpretare mai mult decat meritorie dar ascultati-o inaintea lui Scherchen.
Interpretarea celor sase uverturi ("Euryanthe", "Preziosa", "Jubel", "Oberon", "Abu Hassan", si "Peter Schmoll") beneficiaza de aceeasi energie si spontaneitate cu care ne-a obisnuit dirijorul. Ce alt sef de orchestra oare emite atata bucurie de a face muzica? - poate doar Bernstein si Celibidache. Dar ceea ce m-a impresionat si mai mult a fost sunetul cald pe care Scherchen il extrage din orchestra pariziana. Intamplarea face ca zilele acestea sa asculta acceasi orchestra sub bagheta altor eminenti dirijori, Manuel Rosenthal si Louis Fourestier, in inregistrari facute tot in anii '50 precum gravarea lui Scherchen. M-a surprins forta de adaptare a orchestrei: daca sunetul cerut de Rosenthal si, in special, de Fourestier este incomfundabil francez, cel cerut de Scherchen nu este departe de cel al orchestrelor germane. Si sa precizez ca atunci cand Scherchen dirijeaza muzica franceza - ca de exemplu in magnifica inregistrare a operei "Les Troyens à Carthage" - el obtine sonoritatile incomfundabil franceze.
Pe acelasi disc compact, editat recent de casa "Accord", mai gasim Uvertura "Frumoasa Melusina" de Felix Mendelssohn-Bartholdy in interpretarea Orchestrei de camera din Saar sub bagheta lui Karl Ristenpart. Il estimez nespus de mult pe domnul Ristenpart pentru inregistrarile sale din muzica lui Bach care pentru mine raman o referinta. In muzica lui Mendelssohn insa, el mi se pare totusi un pic cam rigid, Sau poate ca am aceasta impresie deoarece am ascultat versiunea sa dupa vulcanicul Scherchen. Ristenpart ne ofera totusi o interpretare mai mult decat meritorie dar ascultati-o inaintea lui Scherchen.
Etichete: Inregistrari
<< Pagina de pornire