miercuri, aprilie 23, 2008

N-am abandonat blogul

Imi cer scuze pentru faptul ca nu am scris nimic de mai mult de o saptamana. Am avut unele defectiuni ale computerului care au fost urmate de plecarea mea la New York pentru a viziona cateva filme din programul de la Lincoln Center dedicat cinematografiei noastre (ciclul se incheie saptamana aceasta.)

Filmele pe care le-am vizionat au fost: "Lumina palida a durerii" (Iulian Mihu), "Duminica la ora 6" (Lucian Pintilie), "Occident" (Cristian Mungiu), "Legaturi bolnavicioase" (Tudor Giurgiu), "Proba de microfon" (Mircea Daneliuc), "O lacrima de fata" (Iosif Demian - sosit din Australia), si "É pericoloso sporgersi" (Nae Caranfil). Cateva descoperiri "interesante": am citit in programul de sala faptul ca regizorul Iulian Mihu a declarat ca "Lumina palida a durerii" a fost, alaturi de "Dublu Extaz" (filmat in 1998), singurele sale filme care nu au fost cenzurate. Citind mai atent programul, am gasit explicatia: scenariul - George Macovescu iar una din protagoniste a fost Violeta Andrei. Un film bun totusi, poate nu chiar capodopera despre care vorbea programul.

Oricum, selectia a fost bine facuta iar filmele au fost prezentate in copii noi. Am fost surprins de absenta "Reconstituirii" si de cea a altor titluri ("Meandre", "Faleze de nisip" de exemplu), si evident ca oricine s-ar mai putea gandi la un film sau doua care ar merita sa fie vazut. Unii artisti si critici au fost prezenti: Dan Nutu, Ruxandra Zenide, Manuela Cernat, Alex Leo Serban, Tudor Giurgiu, Dan Pita, Gabor Tarko, si mai sus numitul Iosif Demian. Cat despre subtitrare, am incercat sa o ignor, deci nu ma pot pronunta. Salile au fost evident mai pline la spectacolele de seara decat la cele de matineu.

O intrebare totusi: de ce a fost programat acest ciclu de filme in Saptamana Mare? Un festival de filme arabe nu a fost niciodata programat in timpul pelerinajului (Haj), nu?

Etichete: