miercuri, aprilie 09, 2008

Reintors...

Cer scuze pentru mesajul sec despre lipsa mea dar accesul la Internet a fost limitat.

Departe de a spune ca in Kansas City, locul in care am efectuat deplasarea, nu exista Internet. Dar odata terminate orele de servici, am preferat sa explor orasul. Am avut fireste colegi snobi care spuneau ca un oras mijlociu din centrul Statelor Unite nu poate sa prezinte mare interes. Decat sa spunem jazz-ul. Sa nu uitam ca Charlie Parker s-a nascut la Kansas City iar Count Basie si-a desfasurat o importanta parte a carierei sale in acest oras. Artistii, impreuna cu alti colegi, sunt omagiati la Muzeul American al Jazz-ului.

Evident, orasul are si o orchestra simfonica, director muzical fiind Michael Stern, fiul marelui Isaac Stern. De asemenea unele organizatii prezinta concerte camerale. Am observat, de exemplu, un afis anuntand recitalul pianistei Dubravka Tomšic.

Iubitorii filmelor western vor dori desigur sa viziteze banca despre care se spune ca a fost jefuita de legendarul Jesse James. Fratele sau, Frank James, a fost intemnitat pentru cateva zile intr-o inchisoare din localitate unde se pare ca lua masa cu familia serifului. Iar la mica distanta de Kansas City se afla un muzeu dedicat presedintelui Harry Truman care a decedat in acest oras.

Din pacate nu am avut timp sa vizitez nici unul din aceste locuri. Am reusit insa sa vizitez un muzeu care conserveaza marfa ce se afla odata pe unul din sutele de vapoare cu aburi care au esuat in secolul al XIX-lea in apele raului Missouri. Vaporul se numeste "Arabia", iar marfa s-a pastrat ata de bine incat castravetii si sardinele inca puteau fi mancate. Si am reusit sa mai vizitez si (din pacate doar o portiune din) superbul muzeu de arta "Nelson-Atkins" a carui gradina de sculptura contine mai multe opere de Henry Moore decat orice alt muzeu din lume. In colectia muzeului se gaseste si o sculptura a lui Constantin Brancusi: "Portretul doamnei Nancy Cunard" sau "O tanara sofisticata".

Etichete: ,