joi, ianuarie 11, 2007

Errata

Cand am vorbit de un concert al Orchestrei din Baltimore, am spus ca dirijorul premierei "Rapsodiei pe o tema de Paganini" de Rahmaninov a fost Eugene Ormandy. Acest lucru a fost mentionat in programul de sala al concertului dar este incorect. Dirijorul premierei - care a avut intr-adevar loc la Baltimore, solist fiind compozitorul - a fost Leopold Stokowski, orchestra fiind cea din Philadelphia.

De asemenea, cand am vorbit despre inregistrarile din arhiva Filarmonicii din Berlin, am spus ca dirijorul Kurt Sanderling interpreteaza Simfonia a V-a de Sostakovici. Aceasta informatie am luat-o de pe doua site-uri diferite, ambele specializate in vinzarea discurilor compacte: JPC din Germania si MDT din Anglia. Intre timp MDT a corectat eroarea, dar JPC inca mai afiseaza informatia incorecta.

Dar ce a interpretat Kurt Sanderling? Simfonia a XV-a de Sostakovici. Ceea ce a ramas corect este faptul ca, din nou, avem de-a face cu cel putin a treia inregistrare a lucrarii facute de maestrul german.

Imi cer scuze pentru aceste erori.