luni, septembrie 10, 2007

Cat de important este de fapt Festivalul "George Enescu"?

Cum, ce intrebare? Nu este oare cel mai important eveniment cultural al anului, sau ma rog, in cel mai rau caz al doilea dupa Sibiu - capitala culturala europeana?

Asta teoretic. Deoarece, citind presa pe Internet, nu prea vad mare entuziasm asupra evenimentului. As fi asteptat sa citesc cate doua-trei cronici pe zi in fiecare ziar. Tot ceea ce am putut gasi cu regularitate este anunutul evenimentelor din seara respectiva. Este adevarat, mai exista si cronici precum cele ale lui Dumitru Avakian in Romania libera sau Dan Scurtulescu si Marcel Frandes in portalul LiterNet. Dar, cu exceptia domnului Avakian, nu in fiecare zi. Iar apoi, chiar si in LiterNet, spatiul dedicat Festivalului Enescu este mai mic decat cel dedicat teatrelor sau filmelor si asta cred ca din lipsa de material trimis la redactie.

Se mai publica apoi un jurnal de festival. Dar daca acesta este disponibil online, nu l-am putut gasi; va rog sa ma contactati daca aveti mai mult noroc.

Iar despre lucruri care pot intr-adevar promova creatia enesciana si, in general, cea romaneasca, precum lansari de discuri compacte, carti, DVD-uri, partituri, nu am citi nicaieri.

Deci repet intrebarea: cat de important este intr-adevar Festivalul "George Enescu"?


P.S. Mi s-ar putea reprosa ca m-am limitat la presa scrisa in dauna audio-vizualului. De acord. Este adevarat ca, din cate am putut vedea, Televiziunea Nationala a acordat spatiul cuvenit festivalului; ba mai mult, unele reportaje pot fi vazute pe Internet. Dar pe de alta parte pe site-ul ProTV-ului n-am gasit mare lucru iar, din cate se pare, concertele nu au fost transmise in direct la TVR. Si da, din fericire pot asculta multe din concertele festivalului pe pagina de Internet a postului specializat, Romania Muzical. Si mai pot citi articole si interviuri, cronici, extrase din Simpozionul "George Enescu", sau despre evenimentele din piata festivalului. Dar, per total, nu vad ca Festivalului "George Enescu" i se aloca un spatiu in presa comparabil de exemplu cu spatiul pe care presa engleza il aloca festivalului "BBC Proms".

P.P.S. Victor Eskenasy mi-a semnalat cronicile lui Sever Voinescu din "Cotidianul". Ii multumesc mult. Am constatat ca ziarul a fost singurul din cele pe care le-am citit care a dedicat festivalului o pagina speciala de Internet.

Etichete: