marți, iulie 03, 2007

Ne-au parasit Beverly Sills si Thea King

Una din cele mai indragite cantarete a decedat ieri dupa o lupta cu cancerul. "Bubbles", cum era afectionat cunoscuta Beverly Sills, avea 78 de ani.

Ii las pe altii sa vorbeasca despre artista. Iata de exemplu articole din ziarele "Washington Post", "New York Times", sau "PlaybillArts", si, de asemenea, aceasta galerie fotografica din Washington Post.

Deoarece s-a retras de pe scena in 1980, nu am avut posibilitatea sa o ascult pe viu. Evident raman inregistrarile dar, asa cum au subliniat multi critici, majoritatea acestora au fost facute cand vocea incepea sa dea semne de deteriorare. Raman totusi cu "Giulio Cesare" de Handel sau cu "Traviata".

Am primit multe scrisori de la ea, sau mai bine spus in numele ei: ca presedinte la Lincoln Center si, mai tarziu, la Opera "Metropolitan", stragerea de fonduri sau recrutarea abonatilor a fost una din indatoririle ei. Mi-o mai amintesc de asemenea drept prezentatoare a transmisiilor concertelor de la Lincoln Center. Ultima oara cand am vazut-o in aceasta ipostaza, in ajunul anulului 2006, solista concertului a fost Angela Gheorghiu. Atunci am fost cand am aflat ca tatal ei s-a nascut la Bucuresti.

Ne-a parasit zilele acestea si Dame Thea King, cea mai importanta clarinetista a Angliei. Din nou, o artista pe care o cunosc mai mult din inregistrari. Puteti citi mai mult despre ea aici.

Atat Beverly Sills cat si Thea King ne vor lipsi.

Etichete: , ,