joi, octombrie 26, 2006

Cum să nu fie promovat un concert

Sherban Lupu şi Virtuozii ţărani din Romania trebuiau să susţină un concert la Washington. Când? Pe site-ul de Internet al domnului Lupu scrie că un recital era programat pe 18 octombrie la Smithsonian Institution. Dar Smithsonian este o instituţie care cuprinde 19 muzee. La care din aceste muzee a trebuit să aibă loc recitalul? Pe site-ul de Internet al instituţiei nu găsim nimic despre acest concert. Am încercat să aflu detalii în site-urile de Internet al celor două mari ziare din zona Washington-ului, Washington Post şi Washington Times, plus în cel al săptămânalului Washington City Paper. Din nou, nimic, deşi toate aceste ziare au spaţiul lor dedicat evenimentelor culturale. I-am trimis un e-mail domnului Lupu cu câteva luni înaintea recitalului dar nu am primit nici un răspuns. De asemenea, din moment ce lucrez în apropierea majorităţii muzeelor ce alcătuiesc Smithsonian Institution, m-am dus la ele să văd dacă găsesc ceva. Din nou, nimic.

Resemnat, peste câteva zile îmi vine totuşi o idee. Ce-ar fi să mă uit pe site-ul de Internet al Ambasadei României la Washington? Într-adevar, aici recitalul este menţionat, dar nu pe 18 octombrie ci pe 24, şi nu la vreunul din muzeele instituţiei Smithsonian ci la galeria de artă "Corcoran". Din moment ce îmi făcusem planuri de mai multă vreme pentru data de 24 octombrie, nu am putut să merg. Curios însă, m-am dus a doua zi la galeria "Corcoran" în speranţa că voi găsi cel puţin materialul publicitar sau măcar un suvenir. Dar recitalul lui Sherban Lupu si a Virtuozilor ţărani din România nu era anunţat nici în programul lunar al galeriei, nici pe site-ul ei de Internet.

Îmi pare rău să scriu în acest fel despre cel mai mare violonist român la ora actuală, un om care face enorm de mult - mai mult decât oricine - pentru muzica românească. Dar în aceste condiţii nu sunt oare eforturile sale zadarnice?

Daca însă nu am căutat bine şi concertul a fost totuşi promovat, vă rog să-mi trimiteţi un mesaj electronic şi voi publica replica.